سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش راهنمایی شهرستان فلاورجان
  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( سه شنبه 86/11/9 :: ساعت 12:48 صبح)

      زندگی خود را بازپس گیر؛ فقط یک ساعت از 24 ساعت روزت را وقف خودت کن تا 23 ساعت باقی مانده تحت فرمان تو قرار گیرد.ادامه مطلب...



  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( دوشنبه 86/11/8 :: ساعت 8:23 عصر)

    چگونه جلساتی اثر بخش داشته باشیم؟

    ادامه مطلب...



  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( یکشنبه 86/11/7 :: ساعت 2:27 عصر)
    انسان موجود پیچیده و شگفت انگیزی است. هنگام رویارویی با یک انسان با دنیای عظیمی رو به رو می‌شویم که سیر در آن و یافتن پیچ و خم‌های آن مهارت و آگاهی زیادی را می‌طلبد. داشتن یک ارتباط کمابیش سالم با انسانهای اطرافمان ، مستلزم آشنا شدن با ویژگیهای عمده رفتاری آنان است. این آشنایی و مهارت علی‌رغم تصور عمومی ، نه تنها از طریق تحصیل و مطالعه بدست نمی‌آید بلکه نحوه سلوک با مردم هنری است .
    احتمال دارد یک نانوا بیشتر از یک پزشک در آن ظاهر باشد. داشتن تعامل با اطرافیان‌مان در گرو شناختی صحیح و البته نه همه جانبه از افراد است چرا که هیچگاه نمی‌توان یک انسان را از تمامی جوانب شناخت. هنگامی که یک شناخت کلی از افراد بدست می‌آوریم می‌توانیم در جهت سازگار کردن خودمان با او و همچنین او با خودمان گامهای موثری برداریم .


  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( یکشنبه 86/11/7 :: ساعت 2:16 عصر)
    بنابرتحقیقات و بررسی های انجام شده توسط صاحب نظران و پژوهشگران ، عوامل زیر در بروز خلاقیت مؤثر می باشد :
    نداشتن تعصب نسبت به تغییر ، علاقه به یادگیری و کنجکاو بودن ، علاقه به آزمایش و تجربه دائمی ، گرایش به کارهای پیچیده ، توسعه دامنه دانش و آگاهی خود ، واقع بینی ، اعتماد به نفس بالا ، توجه به زمان و وقت شناسی ، شجاعت در پذیرش عیوب خود ، توانایی تشخیص آنان و قدرت ترک عادت های ناپسند ، توجه توام به رؤیا و عمل ، رک گویی و صراحت بیان ، داشتن قدرت جمع بندی مسائل و قضایا و نتیجه گیری ، بیان عقیده خود در جلسات ، عدم پافشاری در تحمیل عقاید خود ، شوخ طبعی ، میل به ریسک کردن ، پشتکار و تلاش مستمر و داشتن ظرفیت بالا در تحمل ناملایمات .


  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( دوشنبه 86/10/24 :: ساعت 1:59 عصر)

    نامه امام علیه‏السلام از کربلا به محمدبن حنفیه

    ادامه مطلب...



  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( سه شنبه 86/10/18 :: ساعت 2:11 عصر)

    نمره ی کم فرصت یا تهدید؟

     

    مدرسه بدون   شک محلی برای  تمرین زندگی است اما  متاسفانه  سایه افکنی کسب نمرات عالی که معنایی به غیر از بیست یا نمره ای بسیار نزدیک به آن ندارد این میدان تمرین را با تهدیدهای جدی ازطرف اولیا وگاهی معلمان مواجه کرده است به طوریکه هدف مدرسه واولیافقط کسب نمرات عالی است وبرای رسیدن به این هدف گاهی ابتدایی ترین حق دانش آموزان که فرصت اشتباه کردن وبعد جبران نمودن است نا دیده گرفته  می شود پس از این مقدمه می خواهم این سوال را مطرح کنم که  دانش آموزی که بعضی مواقع نمرات کم می گیرد وبعد با تلاش ضعف خود را جبران می کنددر مقایسه با دانش آموزی که همیشه نمرات بالا می گیرد از چه مهارتی برای زندگی برخوردار است؟ برای پاسخ به این سوال کافی است نگاهی به زندگی عادی بزرگسالان داشته باشیم که بدون شک پراز موفقیت ها وشکستها است ودر جبران شکستها معمولا کسانی موفق هستند که تجربه ی جبران ضعف های تحصیلی خودرادردوران تحصیل داشته اند وچه بسیا ر کسانی که بعلت اخذ همیشگی نمرات عالی در مدر سه اگر درزندگی روز مره با یک شکست مواجه شوند توانایی جبران آن را بعلت نداشتن تجربه جبران در مدرسه نخواهند داشت ازاین مبحث می توان نتیجه گرفت که می توان باایجاد اعتماد به نفس تحصیلی توسط اولیا ومعلمان ازتهدید ات نمرات کم در مدرسه کاست وآنها رابه فرصت تبدیل نمود و همچنین به این نتیجه رسید که  کسب نمرات  عالی اگر درچهارچو ب مهارتهای زندگی قرار نگیرند همیشه فرصت نخواهندبود وچه بسا به  تهدید تبدیل شوند

     




  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( چهارشنبه 86/10/12 :: ساعت 10:48 صبح)

    برای افزایش ویتامینها و املاح غذای کودک از چه مواد غذایی می توان استفاده کرد ؟

    سبزیجات منابع غنی از ویتامینها هستند . استفاده از سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج ، جعفری ، شبت و گشنیز و یا هر نوع سبزی دیگری که در دسترس است در داخل سوپ و سایر غذاهایی که به کودک داده می شود  ویتامینها و برخی از املاح مورد نیاز برای رشد کودک مثل آهن را تأمین     می کند ( فراموش نکنید در زیر یکسال به کودک نباید اسفناج داد ) .

    ادامه مطلب...



  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( دوشنبه 86/10/10 :: ساعت 8:52 صبح)

    دختران نابغه، پدران تحصیل‌کرده دارند .

    تحقیقات جدید نشان داده است پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه هر دختری، نشان از پدری بزرگ دارد.
    این تحقیقات همچنین نشان داده که روابط خوب امروز پدر با دختر، ضامن پیشرفت‌های دختر در آینده است؛ برعکس اگر روابط پدر با دختر سطحی باشد، می‌تواند نتایج معکوسی داشته باشد و دختر را در زندگی با شکست روبه‌رو سازد.

    نتیجه تحقیقات نشان داده بیشتر دخترانی که از نبوغ فکری بهره می‌برند و در زندگی خود پیشرفت‌های قابل توجهی دارند، فرزند پدرانی تحصیل‌کرده هستند.

    ادامه مطلب...



  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( پنج شنبه 86/9/29 :: ساعت 10:26 صبح)

    حذف کردن برنامهایی که پاک نمیشوند ( ترفند ویندوز و ریجستری )




  • کارشناسی آموزش راهنمایی تحصیلی ( چهارشنبه 86/9/28 :: ساعت 9:22 عصر)
    چگونه کود‌کان را به مطالعه تشویق کنیم؟

    سالیان سال، مطالعه کتابهای د‌استانی و غیرد‌رسی بزرگترین تفریح افراد‌ د‌ر سنین مختلف بود‌ه است. اهمیت کتابخوانی نزد‌ خانواد‌ه‌ها چنان بالا بود‌ه که مجالسی به عنوان جلسات کتابخوانی برقرار می شد‌.

    با ورود‌ رسانه‌های تصویری، شاید‌ ارزش مطالعه نزد‌ اکثر مرد‌م تغییر نیافت، اما به د‌لیل د‌رد‌سترس بود‌ن رسانه‌های تصویری و به قولی حاضر و آماد‌ه بود‌ن یک وسیله تفریحی د‌ایمی، گرایش به مطالعه کمتر و کمتر شد‌.

    ادامه مطلب...



    <      1   2   3   4   5   >>   >

    کل یادداشت های این وبلاگ
    آدرس جدید وبلاگ آموزش راهنمایی تحصیلی فلاورجان
    [عناوین آرشیوشده]